Word nu een premium-lid en bespaar 10% op elke aankoop* Meer informatie

  • 10% op alle artikelen in de winkel*
  • Gratis verzending vanaf 75,00 €
  • Members Only: Toegang tot exclusieve producten
  • 12 maanden voor 9,99 €*
1707

GEÏNSPIREERD DOOR HET VEE VAN HIMALAYA...

3.000, 4.000, 5.000 meter. Waar het helderblauw net over de bergtoppen lag, kwamen er plotseling dikke wolken bovendrijven. Wind fluitjes. Er valt sneeuw. Eerst geïsoleerd, dan zo dicht dat hij als kleine naalden op de huid werkt. Toch kijkt de Jak, dit roedeldier uit de Himalaya, ongeïnteresseerd in de verte. Stoïcijns trotseert hij de elementen met zijn dikke vacht, sleept voorraden en apparatuur verder de berg op. Wind? Sneeuw? Koud? De Yak is goed uitgerust en diende als model voor Tae Sun Kang in 1973, toen hij BLACKYAK en Dongjin Mountain oprichtte in het Garment District van Seoul. Hij wilde bergbeklimmers "alles bieden wat ze nodig hebben om hun bergbeklimmingsdoelen te bereiken". Sun Kang had technisch geavanceerde apparatuur in gedachten. Uitrusting die net zo goed is tijdens de Himalaya-expeditie als voor bergbeklimmen, toeren of skiën in de Alpen. Dat dacht ik al.

ONTWIKKELD VANUIT HET VERLANGEN NAAR ONAFHANKELIJKHEID....

Met de oprichting van zijn kleine winkel "Dongjin Mountain" in Seoul in 1973, legde de Zuid-Koreaanse bergbeklimmer Tae Sun Kang de eerste steen voor het succesverhaal van BLACKYAK. Kort na de opening van de winkel werd een extra inspanning geleverd: De wens om in eigen land een outdoormerk te vestigen om zich zo los te maken van buitenlandse fabrikanten en zo absolute vrijheid te bereiken. Tae Sun Kang droomde niet alleen van vrijheid op de meest spectaculaire bergen ter wereld, maar ook van elke vrijheid in economische termen. Hij herkende het potentieel van de markt en zijn berekening werkte: Hoewel de meerderheid van de 50 miljoen inwoners van Zuid-Korea in steden woont, is het land, achter de VS en voor Duitsland, vandaag de dag de op een na sterkste buitenmarkt ter wereld.

MATERIAAL ZO BETROUWBAAR ALS EEN YAK

De producten van BLACKYAK zijn echter niet alleen ontworpen voor eenvoudige wandelingen, maar zijn ook outdoorjacks, isolatiebroeken, functionele shirts en vele andere ontwerpen van zeer functionele materialen die bestand zijn tegen alle weersomstandigheden. Een Yak - een bergvee, dat vooral in de Himalaya thuis is - is een betrouwbaar, goedaardig en krachtig lastdier en is nog steeds een onmisbaar onderdeel van elke succesvolle Himalaya-expeditie. Onder ervaren bergbeklimmers wordt het zelfs beschouwd als de Sherpa van de Sherpas. Daarom heeft Tae Sun Kang gekozen voor de Yak als naamgever en bedrijfslogo.

Het symboliseert de verbinding met de bergen, de natuur en de bergbeklimmers. Alle succesvolle Himalaya-expedities, inclusief de beklimming van alle veertien 8000m pieken door Oh Eun Sun, getuigen van de competentie en het innovatieve vermogen van BLACKYAK. Net als nu is BLACKYAK ook toen weer het toonbeeld van professionele bergbeklimmers voor hoogwaardige technische uitrusting voor alle soorten buitenactiviteiten, zoals toeren, skiën en wandelen.

BIJ EEN GLANCE

  • Oprichtingsjaar: 1973
  • Grondleggers: Tae Zon Kang
  • Vennootschappelijk Zeeat: Geumcheon-gu, Seoel, Zuid-Korea
  • Aantal Medewerkers: 500
  • Jaaromzet: EUR 600 miljoen
  • Website: global.blackyak.com/de
  • Sporten: Outdoor

3 GOEDE REDENEN VOOR BLACK YAK

  • Billijkheid: Na de zware aardbevingen in Tibet heeft BLACKYAK geld en materiaal gedoneerd om de slachtoffers op lange termijn te helpen.
  • Onderscheidingen: In 2016 en 2017 wonnen de collecties van BLACKYAK in totaal 16 ISPO-awards, waarvan tien zelfs in goud.
  • Professionele Input: Voordat de producten van BLACKYAK op de markt komen, testen de atleten van het merk nieuwe onderdelen onder de meest extreme omstandigheden tijdens hun hoge bergexpedities.

UITSTEKENDE KWALITEIT, GEMAAKT IN KOREA

Nadat BLACKYAK in 1980 al een Koreaanse expeditie naar Nanga Parbat, de "King of the Mountains", had gesponsord, verwierf het merk in 1994 de GORE-TEX-licentie: een bevestiging rechtstreeks van de Olympus van buitenmaterialen. Terecht. De filosofie van het creëren van iets unieks, gebruikmakend van innovatieve materialen, wekt nieuwsgierigheid. De drang om te allen tijde verbonden te blijven met de natuur, om matiging en tolerantie van de natuur te leren, is overtuigend. Als er stijl, een schone en toch nonchalante uitstraling aan wordt toegevoegd, wordt de weg naar de top eindelijk afgevlakt.

Daarom heeft BLACKYAK in 2016 de lang verwachte stap naar Europa gezet met een eigen collectie. Ademende, lichtgewicht stretchstoffen, weerbestendige membranen, jassen, broeken, Cordura-stoffen, PrimaLoft of GORE-TEX werken altijd. Vooral wanneer high-tech materialen even nonchalant en stijlvol worden gebruikt als BLACKYACK. Athleisure gezocht. Athleisure gevonden.

BLACKYAK LAAT HET TOEVAL IN HET BASISKAMP ACHTER ZICH....

Nu kan het materiaal even innovatief zijn als het is, het ontwerp even stijlvol als het is. Als er een gebrek aan verwerking is, is er al snel een gebrek aan plezier in de bergen. Voor BLACKYAK gaan kwaliteit en kans nooit samen. De collecties van het Zuid-Koreaanse merk worden geproduceerd waar technisch hoogwaardige premium sportkleding deel van uitmaakt, zoals het uithoudingsvermogen tijdens de topstorm. Als u BLACKYACK producten koopt, is uw nieuwe outdoor onderdeel altijd al in de high-tech fabriek KTC in China geproduceerd. Hoogste kwaliteit. Hoogste standaard - ook voor de medewerkers. KTC is een trots lid van de Fair Labor Association.

MIS HET NIET!

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en ontvang een kortingsbon van €10*, en ontvang regelmatig e-mails van ons met exclusieve aanbiedingen en pre-sales.

Voornaam (optioneel)
Achternaam (optioneel)

Dank u!

Activeer je abonnement door op de link in de e-mail die we je zojuist hebben toegestuurd te klikken.