Word nu een premium-lid en bespaar 10% op elke aankoop* Meer informatie

  • 10% op alle artikelen in de winkel*
  • Gratis verzending vanaf 75,00 €
  • Members Only: Toegang tot exclusieve producten
  • 12 maanden voor 9,99 €*
1121

KARI TRAA: EIGEN ONTWERPEN GENAAID TUSSEN DE WEDSTRIJDEN DOOR

Zelfs toen Kari Traa nog actief was als internationaal succesvol freestyle skiër, werd ze vaak gezien als breier tussen de trainingen en de wedstrijden door. Haar sponsors voorzagen de atleet, die haar professionele carrière in 1990 op 16 jarige leeftijd begon, van bijna uitsluitend zwarte en grijze skikleding met niets vrouwelijks.

Ontevreden over deze stand van zaken sneed ze soms haar sponsor- en teamlogo's uit de petten en naaide ze op haar eigen ontwerpen. In 2002, toen ze net Olympisch goud had gewonnen op de Winterspelen in Salt Lake City, besloot ze om van haar hobby voorgoed haar beroep te maken. Zo is het merk Kari Traa ontstaan - met als doel de hoge functionaliteit van sportkleding te combineren met een uitgesproken vrouwelijk design.

KARI TRAA PRODUCTEN MAKEN SPORTKLEDING KLEURRIJKER

In feite, als je kijkt naar het Kari Traa assortiment, is de uitgesproken kleurigheid van de moderne stijlen direct duidelijk. "Wat de vormgeving betreft, verschillen we in kleur en snit. We gebruiken echt kleuren, wat 15 jaar geleden een noviteit was in de sportartikelenindustrie. Alles was toen heel mannelijk en eentonig - sindsdien hebben we de hele industrie veranderd", zegt de oprichter over het succes van het merk, dat nu stevig gevestigd is in twaalf Europese landen en de VS. Zij komt zelf uit het stadje Voss, gelegen tussen twee pittoreske fjorden in het zuidwesten van Noorwegen. De ruige Scandinavische natuur met haar zware weer was en is nog steeds de belangrijkste inspiratiebron voor de ontwerpen van Kari Traa artikelen.

BIJ EEN GLANCE

  • Oprichtingsjaar: 2002
  • Grondleggers: Kari Traa
  • Vennootschappelijk Zeeat: Oslo, Noorwegen
  • Aantal Medewerkers: K.A.
  • Jaaromzet: EUR 110 miljoen (2018)
  • Website: karitraa.com
  • Sporten: Wintersport, Running

3 GOEDE REDENEN VOOR KARI TRAA

  • Professionele Input: De ontwerpen komen rechtstreeks van de oprichter van het bedrijf, zelf Olympisch kampioen in het freestyle skiën.
  • Ontwerp: Kari Traa producten overtuigen met een uitgesproken vrouwelijk design in felle kleuren.
  • Voor Hobby & Professionele Sporten: Trouw aan de merkslogan: "For Girls, by Girls" wil Kari Traa alle vrouwen aanspreken.

KARI TRAA SHOP BIJ KELLER SPORTS

Het is ook belangrijk voor de oprichter dat alle beschikbare collecties perfect zijn afgestemd op het vrouwelijk lichaam en toch voldoen aan de behoeften voor een sportieve en avontuurlijke levensstijl. De kleurrijke artikelen in onze Kari Traa Store variëren van ondergoed, overhemden, truien en jassen tot hoofddeksels, sjaals en handschoenen. De ontwerpers van het Noorse label hechten veel belang aan de beste materialen, zoals ademende merinowol voor overhemden. Uiteraard ligt de focus van sportkleding ook duidelijk op de bewegingsvrijheid.

Dit wordt gewaarborgd door elastische inserts, die ook zorgen voor een optimale ventilatie. De aandacht voor detail en de deskundigheid van een professionele atleet komen bijvoorbeeld tot uiting in de uitgebreide loopkousen, zoals het model "Louise", dat wij als Kari Traa dealer Keller Sports aanbieden. De kousen zijn voorzien van wrijvingsarme platte naden, reflecterende elementen, zijdelingse uitbreidingsritsen en een praktische zak op de rug. Bereidingen die ook alle andere artikelen onderscheiden, die we vaak in de Kari Traa Sale tegen bijzonder aantrekkelijke prijzen aanbieden.

KARI TRAA RICHTTE HAAR EIGEN JUNIOR TEAM OP IN FREESTYLE SKIËN...

Naast haar werk als ondernemer is Kari Traa in haar werk met jong talent nauw verbonden gebleven met haar sport. De achtergrond: Toen ze in 2006 haar actieve carrière beëindigde, na het winnen van de Olympische zilveren medaille in Turijn, was er niemand die in haar voetsporen had kunnen treden in de freestyle-skisector. Om toch nieuwe vrouwelijke talenten in de sport te brengen, richtte ze datzelfde jaar in samenwerking met de Noorse Ski Federatie het Kari Traa Freestyle Team op om de rekrutering van meisjes voor moguls en freestyle te organiseren.

KARI TRAA ARTIKEL: "VOOR MEISJES, DOOR MEISJES"

Maar Kari Traa zet zich niet alleen in voor de vooruitgang van vrouwen op het gebied van sport. Het Noorse bedrijf lanceert elk jaar grote campagnes, die vooral gericht zijn op het versterken van het zelfvertrouwen en het zelfbewustzijn van vrouwen, maar ook van hun gezondheid. De campagne "Vier jezelf" richt zich bijvoorbeeld op de druk en de verwachtingen waarmee vrouwen dagelijks te maken hebben. Om jonge meisjes en vrouwen te stimuleren om nieuwe dingen nog meer te durven, vertrouwt Kari Traa ook op een wereldwijd netwerk van merkambassadeurs. Naast vrouwelijke skiërs, volleyballers, triatleten en lopers zijn ook bloggers, modellen en jonge vrouwelijke ondernemers vertegenwoordigd in het team van het populaire Scandinavische label. Ze zijn allemaal verenigd door hun passie voor sport en het verlangen naar stijlvolle en functionele kleding die trouw is aan het motto van het merk: "For Girls, by Girls.

MIS HET NIET!

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en ontvang een kortingsbon van €10*, en ontvang regelmatig e-mails van ons met exclusieve aanbiedingen en pre-sales.

Voornaam (optioneel)
Achternaam (optioneel)

Dank u!

Activeer je abonnement door op de link in de e-mail die we je zojuist hebben toegestuurd te klikken.