Word nu een premium-lid en bespaar 10% op elke aankoop* Meer informatie

  • 10% op alle artikelen in de winkel*
  • Gratis verzending vanaf 75,00 €
  • Members Only: Toegang tot exclusieve producten
  • 12 maanden voor 9,99 €*
307

LACOSTE - DE ALLIGATOR

Het was in 1923 dat René Lacoste, een getalenteerde tennisser uit Frankrijk, naar Boston kwam om de Davis Cup te spelen. Lacoste zag een koffer van krokodillenleer. Hij zei terloops tegen zijn kapitein, zo'n koffer, dat het een mooie beloning zou zijn als hij de volgende wedstrijd zou winnen. Lacoste heeft verloren. Een lokale journalist kreeg echter het gesprek - en gaf Lacoste de bijnaam "Alligator". Vanaf dat moment werd een groene krokodil op zijn tennisshirts getooid. Lacoste ontwikkelde zich vervolgens tot een van de beste tennissers van zijn generatie. Hij won Wimbledon, de US Open, de French Open, de Davis Cup. Maar hij wilde meer. Hij zei het zo: "Spel en overwinning zijn niet genoeg. Het is ook de stijl die we moeten beheersen."

BIJ EEN GLANCE

  • Oprichtingsjaar: 1933
  • Grondleggers: René Lacoste
  • Vennootschappelijk Zeeat: Parijs, Frankrijk
  • Aantal Medewerkers: Meer Dan 10.000
  • Jaaromzet: > 2 Mill. EUR
  • Website: lacoste.com
  • Sporten: Tennis

3 GOEDE REDENEN VOOR LACOSTE

  • Billijkheid: Lacoste zet zich in om alleen katoen van eerlijke oorsprong te gebruiken.
  • Eigen Productie: Het merendeel van de collecties wordt in Frankrijk geproduceerd.
  • Milieuzorg: Als lid van het Global Compact van de Verenigde Naties hecht Lacoste bijzonder veel belang aan milieubescherming.

MOUW: DE GEBOORTE VAN HET POLOSHIRT

Elegante kleding, vond Lacoste, moest zich aanpassen aan de situatie en omstandigheden. Omdat ze hem stoorden bij het tennissen, deed hij iets ongewoons: Lacoste sneed de mouwen van een overhemd af. 1933, de geboorte van het poloshirt in Lacoste stijl. L.12.12.12 genoemd.

  • L voor Lacoste
  • 1 voor de stof
  • 2 voor de korte mouwen
  • 12 voor het voorbeeldmodel

Jarenlang beperkte René Lacoste zich tot 1951 tot het sporten, toen hij zijn poloshirts voor het eerst in kleuren doopte, later wat een gedachte die ze zelfs in strepen boden. Hij creëerde een eerste collectie voor kinderen. De Lacoste aanbiedingen begonnen de mode te veroveren met hun stijl. John F. Kennedy droeg het poloshirt, Clint Eastwood heeft zichzelf erin laten fotograferen. De krokodil is sindsdien niet meer te stoppen geweest.

VEROVERT DE LACOSTE KROKODIL DE WERELD....

Ondanks Kennedy en Eastwood bleef Lacoste trouw aan de sport; hij rustte golfers, het Franse nationale skiteam, uit - het credo bleef ook bij de nieuwe sporten: hoogwaardige kleding die modieus is en tegelijkertijd betovert door functionaliteit. Wereldwijd zijn er campagnes gestart. Met succes: De portefeuille is sinds de jaren zestig gestaag gegroeid. Lacoste was begonnen met de productie van geuren, zonnebrillen en schoenen.

DJOKOVIC: DE NIEUWE KROKODIL

De merkambassadeurs kozen altijd voorzichtig voor Lacoste: de Zweedse heer Mats Wilander vierde zijn zeven Grand Slam-titels met de groene krokodil op zijn T-shirt. Hoe zit het met vandaag? Is de veertienvoudig Grand Slam-winnaar Novak Djokovic het gezicht van het merk. Hij is een tweede René Lacoste. Een winnaar; slim, volhardend en eerlijk. De nieuwe krokodil. Zelfs na 85 jaar: Lacoste producten werken in tennis, golf en in de stad. Altijd sportief, altijd in de mode: met Lacoste draagt u de casual, Franse elegantie op uw lichaam.

MIS HET NIET!

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en ontvang een kortingsbon van €10*, en ontvang regelmatig e-mails van ons met exclusieve aanbiedingen en pre-sales.

Voornaam (optioneel)
Achternaam (optioneel)

Dank u!

Activeer je abonnement door op de link in de e-mail die we je zojuist hebben toegestuurd te klikken.