Word nu een premium-lid en bespaar 10% op elke aankoop* Meer informatie

  • 10% op alle artikelen in de winkel*
  • Gratis verzending vanaf 75,00 €
  • Members Only: Toegang tot exclusieve producten
  • 12 maanden voor 9,99 €*
804
MARMOT

MARMOT PRODUCTIDEEËN OP EEN HOOGTE VAN 2.500 METER

Het begon allemaal in 1971 toen de studenten Eric Reynolds en Dave Huntley, op een universitaire excursie naar Alaska's Juneau Icefield Glacier, ontdekten dat er geen ideale kleding voor excursies in extreme weersomstandigheden was. Bovenop de gletsjer kwamen ze op het idee van de Marmot Club. De studenten begonnen met het maken van donsproducten in hun kleine slaapzaal. Hun eerste producten waren een donsjack, een trui, een parka en drie donzen slaapzakken.

De eerste steen van de firma Marmot werd gelegd. Slechts twee jaar later openden de twee hun eerste winkel voor donsjacks en slaapzakken in Colorado: "Marmot Mountain Works". Het kleine verkooppunt veranderde al snel in een innovatief bedrijf, dat vooral bergsportliefhebbers tot op de dag van vandaag nog steeds vertrouwen heeft. Marmot gebruikt het silhouet van een bergtop bekroond met een gletsjer als logo - de natuurlijke alpine habitat van marmotten (Marmot).

MARMOT: MET DE "GOUDEN MANTEL" IN DE BIOSCOPEN

Een toevallige ontmoeting tijdens een klimvakantie in Peru voorzag het nieuw opgerichte bedrijf van de grootste order tot nu toe. Producent Mike Hoover plande de film "The Eiger Sanction" met Clint Eastwood en had 108 dik gevoerde jassen nodig. Een week later presenteerden de marmotten de "Gouden Mantel". Een down-fed expeditie parka, die leidde tot het eerste grote succes van het jonge merk.

GOEDE REDENEN VOOR MARMOT

  • Eerlijke handel: Eerlijke handel, naleving van ethische principes en steun voor regionale projecten zijn verankerd in het bedrijfsconcept.
  • Milieubescherming: Marmot zet zich in voor milieuvriendelijke productiemethoden.
  • Duurzaamheid: Het merk ontwikkelt robuuste, duurzame producten voor alle weersomstandigheden.

IN EEN OOGOPSLAG

  • Jaar van oprichting: 1974
  • Oprichters van het bedrijf: Tom Boyce, Eric Reynolds, Dave Huntley
  • Hoofdkantoor: Rohnert Park (Californië), USA
  • Aantal medewerkers: ongeveer 200
  • Jaarlijkse omzet: 75 miljoen USD
  • Website: marmot.eu
  • Sporten: Wintersport, Outdoor

HARDHEIDSTEST VAN DE SLAAPZAK IN HET KOELHUIS

In 1976 maakte Eric Joe Tanner van W.L. Gore & Assoc. kennis met GORE-TEX® en was een van de eersten in de VS die het potentieel ervan onderkende. Gefascineerd door het concept van het nieuwe hoogwaardige buitenmembraan heeft Eric verschillende prototypes van de slaapzak uit de nieuwe stof genaaid. Deze werden vervolgens onderworpen aan een duurtest. De twee oprichters brachten zeven nachten door in een koelcel voor vleesproducten en vergeleken slaapzakken met en zonder GORE-TEX® bij temperaturen net boven het vriespunt. De nieuwe producten moesten zich ook onder sprinklerinstallaties bewijzen. De ongebruikelijke praktijktest was overtuigend: de gepassioneerde bergbeklimmers waren vanaf het begin enthousiast en hebben de hele collectie omgezet in GORE-TEX® materialen.

MARMOT FILOSOFIE: MENSEN - PRODUCT - PLANEET

De drijvende filosofie van het bedrijf is gebaseerd op drie principes: Mensen, product en planeet. Marmot gelooft dat het ontwikkelen van betere en betere producten van uitzonderlijke kwaliteit de beste manier is om onze impact op het milieu als geheel te verminderen. In het seizoen 2018 zijn er met name twee technologieën die het aspect duurzaamheid illustreren. De EvoDry producten, die volledig PVC-vrij zijn, en de Eco Featherless, een technische vervanging voor dons.

De stof, gemaakt van gerecycled plastic, is aan de ene kant vrij van dierlijke producten en gemakkelijker te onderhouden dan natuurlijk dons aan de andere kant. Met deze benaderingen laat Marmot zien dat het mogelijk is om maximale functionaliteit te verzoenen met ecologisch bewustzijn. De extreme sporters en freeriders Gilles Sierro en Milles Smart, de klimmers en bergsporters Abbey Smith en Brad Clement en de Duitse bergbeklimmer Stefan Glowacz zijn bekende outdoor-grootheden die door Marmot zijn uitgerust.

MARMOT VOOR ALL-WEATHER ATLETEN

In 1995 ontwikkelde het Californische bedrijf Marmot MemBrain, een waterdicht en waterdampdicht materiaal. Het speciale membraan zorgt voor een perfect ademend vermogen. De samenwerking met professionele berggidsen resulteert in outdoorkleding die zelfs de zwaarste weersomstandigheden kan weerstaan. Bij Keller Sports vindt u een selectie van de beste outdoor- en wintersportproducten van het merk marmot.  Een Marmot regenjack of hard shelljack kan elke uitdaging aan. Dit is ook de vraag van de fabrikant zelf: Marmot ontwikkelt producten die voldoen aan alle uitdagingen die de natuur ons stelt.

MIS HET NIET!

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en ontvang een kortingsbon van €10*, en ontvang regelmatig e-mails van ons met exclusieve aanbiedingen en pre-sales.

Voornaam (optioneel)
Achternaam (optioneel)

Dank u!

Activeer je abonnement door op de link in de e-mail die we je zojuist hebben toegestuurd te klikken.