Word nu een premium-lid en bespaar 10% op elke aankoop* Meer informatie

  • 10% op alle artikelen in de winkel*
  • Gratis verzending vanaf 75,00 €
  • Members Only: Toegang tot exclusieve producten
  • 12 maanden voor 9,99 €*
1553

MARTINI SPORTSWEAR: NAAR DE TOPPEN VAN DE BERGEN

Met hightech functionele mode en een fris, sportief design is Martini Sportsware een troef in de outdoor sector. Powerstretch jassen, multi-sportbroeken of functioneel kunstdons zijn slechts een deel van het interessante assortiment van het Oostenrijkse bedrijf. Dankzij voortdurende innovatie en een uitstekende kwaliteit kan Martini zich al decennia lang internationaal doen gelden. Of het nu gaat om zomer- of wintersporten, Martini biedt voor elk type buitensport de juiste functionele kleding.

VAN DE FAVORIET VAN EEN SCHANSSPRINGER TOT EEN VEELZIJDIG BEDRIJF

Het succesverhaal van Martini Sportswear in Annaberg, Oostenrijk, begon in 1958 met de oprichting van een kleermakerswinkel voor sportbroeken. Met betrokkenheid en kwaliteitsdenken maakte Martin Hornegger Senior al in de jaren zestig van de vorige eeuw de springpakken voor het Oostenrijkse nationale team. In de jaren '70 vierde hij groot internationaal succes met zijn innovatieve jethose en zette hij de koers uit voor de volgende generatie in de jaren daarna. De broers en zussen Lisa Moser-Hornegger en Martin Hornegger Junior leiden sinds 1991 het moderne en innovatieve familiebedrijf. Met nieuwe impulsen en permanente verdere ontwikkeling hebben ze de naamsbekendheid van het merk en het bedrijf gestaag vergroot. Martini Sportswear oriënteert zich op de ervaringen van gerenommeerde professionele sporters en heeft een open oor voor elke klant. Dit resulteert in een collectie van hoge kwaliteit in combinatie met een ontwerp vol passie voor sport.

Toen de Oostenrijkse skischansspringers in de jaren zestig het hele podium bezetten, vierden de fans in Bischofshofen niet alleen de atleten. "Martini, Martini", riepen ze, met respect voor Martin Hornegger sen. ook. Zijn bedrijf had immers de atleten uitgerust met de winnende jumpsuits. Wat in 1958 als kleermakerswinkel voor sportbroeken was begonnen, had eindelijk de top van de wedstrijdsport bereikt - en tegelijkertijd zijn inmiddels bijna legendarische bedrijfsnaam gevonden: Hornegger nam de roep van de schansspringliefhebbers als inspiratiebron en MARTINI was geboren.

SPORTBEDRIJF MET EEN GOED OOG VOOR DE KLANT

Het traditionele Oostenrijkse merk, dat vandaag de dag nog steeds in familiebezit is, houdt zich echter niet alleen bezig met wedstrijdsporten. Bij MARTINI SPORTSWEAR gaat het zowel om functionaliteit en innovatieve materialen als om stijl en geschiktheid voor dagelijks gebruik. Innovatie en klantgerichtheid zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, kinderen en recreatieve sporters zijn net zo belangrijk als professionele sporters. Ondanks al zijn hightech aspiraties vertrouwt het traditionele Oostenrijkse merk op een familiaire sfeer in al zijn processen - zowel in de hoofdzetel in Annaberg, midden in de Salzburger bergen, als in de samenwerking met leveranciers en dealers en niet in de laatste plaats in direct contact met de klanten.

Bijzonder belangrijk - in de traditie van het eerste uur - zijn de sportbroek en vooral de skibroek. Het grootste modieuze succes van MARTINIS kwam een paar jaar na de grote triomf van Bischofshofen, toen het bedrijf aan het eind van de jaren zeventig de legendarische Jethose op de markt bracht. Met zijn strakke pasvorm zet hij een nieuwe modestandaard op de skipiste. Martini winterjassen hebben een extreem hoge warmteopslagcapaciteit en zijn daarom ideaal voor alle winterse buitenactiviteiten. Het gebruikte synthetische dons is ademend en droogt snel. Martini Sportswear produceert ook damesrokken en multisportbroeken voor mannen en vrouwen van hetzelfde materiaal.

Martini Sportswear topjes en outdoor jassen voorkomen niet alleen optimaal het verlies van lichaamswarmte, maar kunnen ook gemakkelijk tot een minimum pakgrootte worden gevouwen en zo worden meegenomen op lange trektochten. Voor alle buitenliefhebbers biedt Martini functionele bonen van technofleece en hoofdbanden van technostretch voor optimaal klimaatcomfort tijdens elke sportactiviteit. Dit houdt het hoofd warm en beschermd. Polartec Wind Pro is een andere high-tech stof die door Martini Sportswear wordt gebruikt. Deze stof biedt u vier keer meer windweerstand dan fleece en reduceert zo drastisch het gevoel van windkoeling. Warmteverlies wordt geminimaliseerd, wat vooral belangrijk is bij alpiene buitensporten.

GOEDE REDENEN VOOR MARTINI

  • Prijzen: MARTINI heeft vele prijzen gewonnen, onder andere als topsportartikelenleverancier voor Oostenrijk en Duitsland.
  • Milieubescherming: Korte afstanden: MARTINI werkt alleen met producenten en leveranciers uit Europa.
  • Eerlijkheid: Waardering en respect zijn de hoekstenen van de bedrijfsfilosofie van MARTINI.

IN EEN OOGOPSLAG

  • Jaar van oprichting: 1958
  • Oprichter: Martin Hornegger sen.
  • Hoofdkantoor: Annaberg/Salzburg (Österreich)
  • Aantal medewerkers: > 25
  • Jaaromzet: -
  • Website: martini-sportswear.com
  • Sporten: Wintersport, Fiets, Outdoor

FIETSEN, SKIËN, HARDLOPEN, KLIMMEN - HET BELANGRIJKSTE IN DE BERGEN

Ondanks alle aandacht voor stijlvolle ontwerpen, streeft het merk uiteindelijk een zeer eenvoudig doel na. De kleding moet tot op zekere hoogte dienen als schakel tussen de natuur en u, tussen het weer en uw activiteiten. Het familiebedrijf wil zich niet aan één enkele sport wijden. Met MARTINI SPORTSWEAR krijgen lopers, maar ook mountainbikers, klimmers, skiërs of tourers functionele kleding van hoogwaardige, innovatieve materialen die zijn aangepast aan de betreffende eisen. Het label is gebaseerd op hoogwaardige materiaalmixen die overtuigen door hun duurzaamheid, betrouwbaarheid en absolute flexibiliteit - altijd en overal. Door gebruik te maken van meerdere lagen combineert de merkfabrikant de verschillende voordelen met elkaar. Als je een functionele hoodie combineert met een hybride jas van Martini Sportswear, ben je winddicht gekleed en beschermd tegen de kou.

Het lichte en zachte materiaal voelt altijd comfortabel aan op de huid en biedt onbeperkte bewegingsvrijheid bij het joggen, fietsen of lange tochten. Met een winterjas om te wandelen of een ski-jack voor je freeride ben je ademend en weerbestendig. In de rest van het jaar biedt Martini Sportkleding ook optimale bescherming tegen het weer bij het klimmen, bergwandelen of hardlopen. Om ervoor te zorgen dat niet alleen stijl en functie kloppen, maar dat de afzonderlijke delen van de collecties ook passen bij de individuele sporten, testen de medewerkers persoonlijk nieuwe creaties onder reële omstandigheden. Dankzij de op elkaar afgestemde kleuren en de figuurknelende snedes zijn zowel het materiaal als het uiterlijk perfect. Vanaf de berg of de piste direct de stad in, zonder dat u uw jas hoeft te verwisselen. Zo moet het in de vrije tijd zijn.

WIND, WEER, KOU? MARTINI SPORTSWEAR

MARTINI SPORTSWEAR gebruikt opnieuw zijn lange traditie en wortels in de wedstrijdsport om zijn materialen te selecteren. Doorslaggevend is de expertise. Martin Hornegger, die samen met zijn zus Lisa Moser-Hornegger het familiebedrijf heeft overgenomen, en zijn team kiezen voor een materiaalmix die nauw is afgestemd op de wensen van wedstrijd- en recreatiesporters. Het moet duurzaam, gemakkelijk schoon te maken, weerbestendig, ademend en veelzijdig zijn. Naast water- en windafstotende, isolerende en robuuste materialen biedt MARTINI ook een zeer bijzonder kunstdons aan. PrimaLoft wordt gekenmerkt door een laag gewicht in combinatie met een laag ademend vermogen. In tegenstelling tot ganzendons behoudt het materiaal ook zijn vorm wanneer het nat is, houdt het vocht weg, isoleert het en zorgt het er uiteindelijk voor dat u zelfs onder ongunstige omstandigheden niet bevriest.

MIS HET NIET!

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en ontvang een kortingsbon van €10*, en ontvang regelmatig e-mails van ons met exclusieve aanbiedingen en pre-sales.

Voornaam (optioneel)
Achternaam (optioneel)

Dank u!

Activeer je abonnement door op de link in de e-mail die we je zojuist hebben toegestuurd te klikken.