Overdag werden in de skilift ontwerpideeën uitgewisseld en 's nachts werden nieuwe schetsen gemaakt en bestellingen ingepakt. Dat werkte: De eerste productie voor familie en vrienden veranderde snel in een bekend wintersportmerk, dat vandaag de dag overtuigt met een mix van prestaties en stijl op het gebied van wintersport, outdoor en running.
1986 standen die drei Skifahrer Stefan Engstörm, In 1986 werden de drie skiërs Stefan Engstörm, Peter Blom en Christer Martensson geconfronteerd met de vraag waarom niemand daadwerkelijk de kleding produceerde die aan hun eisen zou voldoen: Een skibroek en jassen met een buitengewone functionaliteit in een eenvoudig en cool design. De drie skifans wilden ook al lang meer tijd doorbrengen in hun favoriete skigebied van Åre. De oplossing: Peak Performance.
Vanaf het begin werd het bedrijf gevormd door wat belangrijk was voor de oprichters. Moderne ontwerpen, de beste technische oplossingen en de hoogste kwaliteit. Met deze strategie overtrof het drietal alles wat ze hadden verwacht en overbelastte het kleine postkantoor van de stad. Ze verhuisden hun hoofdkwartier naar Stockholm en maakten het bedrijf in slechts 10 jaar tijd een populaire bestemming voor hoogwaardige skikleding.
De wens om buiten te zijn in plaats van binnen. Dat is waar het bij Peak Performance om draait. En het Peak Performance Team houdt zich aan dit motto. De oprichters: een bokser van wereldklasse, de hoofdredacteur van het grootste skitijdschrift van Zweden en een alpine skiër en skidealer. Een hoofd van het ontwerp dat meer dan 60 dagen per jaar op ski's zit en de CFO, een voormalig Zweeds kampioen freestyle. Deze jongens zijn echte originelen. En dit is ook terug te vinden in het ontwerp van de kleding: Geraffineerd, functioneel, niet al te opvallend en toch met zekerheid iets.
"Wij hechten veel waarde aan middelen. We haten vuilnis." - Het Zweedse buitenbedrijf heeft zich tot taak gesteld om ons milieu op de lange termijn te beschermen en zet zich daarom in voor de duurzame productie van zijn collecties. Enerzijds is dit gebaseerd op het ontwerp van duurzame kleding en eigentijdse snitten die je voor een lange tijd wilt dragen. En aan de andere kant de gebruikte middelen. Zo wordt er bijvoorbeeld voor gezorgd dat het gebruik van chemicaliën in kleding zorgvuldig wordt gecontroleerd en tot een minimum wordt beperkt. Dierenwelzijn staat ook centraal in de Peak Performance Shop en het gebruik van huiden, dons en veren is aan strenge regels onderworpen.
"We opereren in beide werelden, mode en sportkleding." De Active Collection is bijvoorbeeld een collectie op maat gemaakt om te schakelen tussen het dagelijks leven in de stad en avonturen in de natuur. De collectie bevat producten voor training, hardlopen en wandelen die individueel te gebruiken zijn. Het Scandinavische merk probeert ook steeds meer de aspecten van het moderne leven te dekken met zijn producten. Dagelijks leven in een stedelijke omgeving. Het Peak Team probeert de beschikbare mogelijkheden optimaal te benutten door op alles voorbereid te zijn. Of het nu op de piste, op de weg, op de berg of op weg naar het werk is.