Word nu een premium-lid en bespaar 10% op elke aankoop* Meer informatie

  • 10% op alle artikelen in de winkel*
  • Gratis verzending vanaf 75,00 €
  • Members Only: Toegang tot exclusieve producten
  • 12 maanden voor 9,99 €*
2347

PHENIX: DE AMBITIE VAN DE ONDERZOEKER VOOR DE BEST MOGELIJKE BUITENKLEDING

Proberen om wind, weer en elementen te temmen leverde geen al te bemoedigend vooruitzicht op succes op. Daarom was het sluiten van deuren en ramen en het observeren van de natuur alleen door beschermende ruiten en onder afschermende daken uitgesloten. Dus Kazuo Tajimi woog zijn opties af - en wist relatief snel wat hij moest doen. Tajimi had altijd al een voorliefde voor innovatie. Dus in 1952 stichtte de Japanners zijn eigen merk om een heel specifiek doel na te streven. Als de ontmoeting met de elementen onvermijdelijk was, wilde Tajimi het contact zo aangenaam mogelijk maken voor degenen die altijd nieuwsgierig waren naar het buitenleven en de natuur.

PHENIX moet avonturiers, zowel grote als kleine, de perfecte uitrusting geven voor de bergen en de bossen. En verlies nooit de drang om het bedrijf zelf en de PHENIX-producten in het bijzonder te verbeteren. Zo werd samen met Toray het eerste technische sportmembraan van nylon ontwikkeld. Net als Kazuo Tajimi zelf bleef het nieuwe merk onderzoek doen. Nieuwe innovaties kwamen, nieuwe samenwerkingsverbanden werden opgericht. Waar Tajimi ooit vouwkajaks en plastic ski's had ontwikkeld, blijft PHENIX de textielevolutie voortstuwen en is zo niet alleen een betrouwbaar wintersportmerk geworden, maar ook een eindeloze bron van onderzoek.

PHENIX-PRODUCTEN: DUBBELE VRIJHEID IN DE NATUUR

Er zijn twee kanten aan vrijheid. Aan de ene kant stelt het je in staat om elke beweging precies te maken als het op je geest aankomt. Aan de andere kant zorgt het ervoor dat u niet wordt afgeleid van uw buitenplannen door regen, sneeuw of wind. PHENIX-artikelen willen precies deze twee vrijheidsparameters samenbrengen. Vrijheid van verkeer ontmoet bescherming. U moet te allen tijde genieten van sport, skiën en snowboarden. Daarom is Brand zelf altijd op zoek naar nieuwe manieren. Steeds opnieuw rust ze elke PHENIX Sale uit met nieuwe materiaal- en verwerkingstechnologieën.

Intensief testen zorgt ervoor dat de nieuwe ideeën echt de volgende stap mogelijk maken. Essentieel hiervoor: kwaliteit. Elk afzonderlijk onderdeel moet aan bepaalde normen voldoen. Alleen dit garandeert de beste functionaliteit. Zo ontstaan PHENIX-producten met "DEOSAM", een materiaal dat de vorming van lichaamsgeur actief tegengaat. Het nodige comfort wordt geboden door "4DM". Door middel van technologie denkt Brand na over het snijden in vier dimensies en biedt zo volledig nieuwe mogelijkheden.

BIJ EEN GLANCE

  • Oprichtingsjaar: 1952
  • Grondleggers: Kazuo Tajimi
  • Vennootschappelijk Zeeat: Tokyo, Japan
  • Aantal Medewerkers: Bijna 200
  • Jaaromzet: iets meer dan 30 miljoen euro
  • Website: phenixski.com/de/
  • Sporten: Wintersport

3 GOEDE REDENEN VOOR PHENIX

  • Techniek: Met "Outlast" heeft PHENIX een materiaal uit de ruimtevaartindustrie in zijn portefeuille.
  • Professionele Input: PHENIX laat zich voor haar producten adviseren door topsporters als Aksel Lund Svindal.
  • Ontwerp: De technologie staat voor zichzelf. PHENIX-artikelen blijven discreet, maar trekken toch de positieve aandacht.

HIGH-TECH SKIKLEDING IN DE PHENIX SHOP BIJ KELLER SPORTS

De technologie moet ook draagbaar zijn. De meest innovatieve jas of hightechbroek heeft weinig zin als je ze niet graag aantrekt omdat ze er niet goed uitzien. Daarom is PHENIX gespecialiseerd in sobere ontwerpen met harmonisch op elkaar afgestemde kleurtinten. Dus alles past ook tijdens een stadswandeling of 's avonds in de bar. De beste manier om uw sieraden bij de PHENIX-dealer te krijgen is echter op de piste. Hier onthullen ze al hun innovatieve voordelen: de slimme ventilatiesystemen die zorgen voor een levendige uitwisseling van lucht tussen de textielen. Het waterafstotende materiaal. De strak sluitende ritsen.

De slimme tassen voor skipas, smartphone en skibril. De broek is in de breedte verstelbaar. In onze PHENIX Store vindt u innovatieve jassen en skibroeken voor zowel mannen als vrouwen, perfect uitgerust voor de bergen, in een discreet design. Of het nu gaat om de modern gesneden Arrow Slim skibroek en het Prism ski-jack voor mannen of het Furano ski-jack voor vrouwen. Al deze producten, kortom het beste van PHENIX online, zijn verkrijgbaar bij Keller Sports - in de PHENIX Sale zelfs tegen zeer aantrekkelijke prijzen.

PHENIX-ARTIKEL: DESKUNDIG ADVIES VAN AKSEL LUND SVINDAL

Bijna niemand is intensiever betrokken bij de natuur dan professionals, avonturiers of skiërs. Training. Wedstrijden. Expedities. Alles vindt plaats in de open lucht. Alles is onder invloed van de elementen. De behoefte aan een perfecte uitrusting die beschermt en toch comfortabel is om te dragen is navenant groot. Het is al lang geleden dat PHENIX-producten dat kunnen leveren. Daarom rust Brand zowel skiërs als Aksel Lund Svindal of Akira Sasaki uit, als avonturiers als Ken Noguchi - en krijgt daar ook nog wat voor terug. De atleten geven hun indrukken en ervaringen door aan het merk, dat ze op zijn beurt weer verwerkt in hun nieuwe creaties.

PHENIX: TEMPERATUURREGELENDE MATERIAALTECHNOLOGIE UIT DE RUIMTEVAART

Voor PHENIX houdt het uitbreiden van de eigen horizon niet op bij de stratosfeer. Het merk kijkt letterlijk naar de sterren. Want als je een PHENIX-jas met "Outlast" draagt, draag je tegelijkertijd de ruimtevaarttechniek. Het zeer technische materiaal zelf regelt de temperatuur. Om dergelijke innovaties in de eerste plaats te verkrijgen en vervolgens verder te ontwikkelen, doet Brand onderzoek in de eigen onderzoekscentra en fabrieken.

MIS HET NIET!

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en ontvang een kortingsbon van €10*, en ontvang regelmatig e-mails van ons met exclusieve aanbiedingen en pre-sales.

Voornaam (optioneel)
Achternaam (optioneel)

Dank u!

Activeer je abonnement door op de link in de e-mail die we je zojuist hebben toegestuurd te klikken.