Word nu een premium-lid en bespaar 10% op elke aankoop* Meer informatie

  • 10% op alle artikelen in de winkel*
  • Gratis verzending vanaf 75,00 €
  • Members Only: Toegang tot exclusieve producten
  • 12 maanden voor 9,99 €*
1123

PYUA - GERECYCLEERDE HIGH-TECH OUTDOOR MODE VAN DE KUST

Bijna 1.000 kilometer ligt tussen Kiel en Garmisch-Partenkirchen. De rit duurt ongeveer tien uur. Directe buren in Duitsland zijn echt niet de kust en de bergen. En toch bouwt PYUA de brug. Ontwikkeld in Kiel, gedragen in de bergen. Zo is het allemaal begonnen. PYUA's stichtend doel: de buitenmarkt verrassen met stijlvolle en hoogwaardige functionele kleding. De eerste zorg was, is en blijft echter het milieu. PYUA wil het eerste openluchtmerk ter wereld zijn dat handelt in natuurlijke jachten, natuurlijke hulpbronnen spaart en vrij is van chemicaliën, en heeft daarom in 2009 een samenwerkingsovereenkomst getekend met een textielrecyclingbedrijf. Dankzij deze samenwerking met Wenkhaus worden PYUA-artikelen gemaakt van 100 procent recyclebare materialen. Het merk legde zo de basis voor de gesloten kringlooprecycling en zette een onuitputtelijke kringloop voor functionele kleding in gang.

PYUA PRODUCTEN: ZUIVER. VRIJ. UNINFINITE.

In plaats van te vertrouwen op eindige bronnen, heeft PYUA een zelfrijdend systeem gecreëerd. Deze oneindigheid wordt ook gesymboliseerd door de gekantelde acht van het logo, die een betekenisvolle symbiose met de bedrijfsnaam aangaat. "PYUA' komt uit de Aziatische taal en betekent puur en duidelijk. En dit is precies hoe het merk verder wil gaan. Duurzaamheid heeft de hoogste prioriteit, de natuur en een leven in harmonie daarmee zijn de drijvende kracht achter het bedrijf. Tegelijkertijd wil PYUA je toerusten voor de strijd met de elementen. Trek functionele kleding aan die je beschermt tegen sneeuw, wind en regen in de bergen, maar ook aan zee en in de stad. Het resultaat is de "Mountain Nautic Engineering" van het merk, die symbool staat voor het streven naar natuurbehoud enerzijds en het knutselen met functionele, innovatieve producten anderzijds.

IN EEN OOGOPSLAG

  • Jaar van oprichting: 2008
  • Oprichter: Timo Perschke
  • Hoofdkantoor: Kiel
  • Aantal werknemers: 14
  • Jaarlijkse omzet: ongeveer 2 miljoen euro
  • Website: pyua.de
  • Sporten: Outdoor, Wintersport

GOEDE REDENEN VOOR PYUA

  • Technologie: PYUA combineert zeer functionele stoffen met een minimale ecologische voetafdruk.
  • Professionele input: PYUA is lid van de Fair Wear Foundation en produceert uitsluitend in Europa.
  • Prijzen: PYUA ontvangt regelmatig ISPO-Awards en andere prijzen zoals de ECO-Award van de DSV.

PYUA BIJ KELLER SPORTS

PYUA zoekt naar het actieve rolmodel. Het besparen van grondstoffen, het minimaliseren van de CO2-uitstoot en de afvalproductie - dit alles is het verbranden van afval. Maar tegelijkertijd willen de mensen van Kiel ook ademende, warme, waterdichte en winddichte functionele kleding leveren. Een evenwichtsoefening. Het is immers de functionaliteit die vaak vraagt om schadelijke chemicaliën of materialen die niet gerecycled kunnen worden. Daarom ontwikkelde PYUA zijn eigen hoogwaardige stoffen, zoals ClimaLoop laminaat. Het bedrijf gebruikt geen schadelijke stoffen zoals FC of PTFE bij de productie van dit innovatieve materiaal.

Het bestaat uit gerecycled materiaal, kan zelf gerecycled worden, maar is nog steeds 100 procent ademend, waterdicht en winddicht. Dergelijke combinaties hebben het merk diverse innovatie- en milieuonderscheidingen opgeleverd en als PYUA-dealer opent Keller Sports voor u als PYUA-dealer de deur naar duurzame, ecologische buitenkleding. In onze PYUA Store kunt u ski- en snowboardjassen, functionele broeken en T-shirts kopen, maar ook zeer functionele, veelzijdige outdoorjassen. Bij alle PYUA producten kunt u er zeker van zijn dat u stijl en functie combineert met een gevoel voor het milieu.

PYUA: DUURZAME STIJLEN GEÏNSPIREERD DOOR OLYMPISCHE KAMPIOENEN

Om de natuur te beschermen zodat u er intensief van kunt genieten. PYUA ligt zowel in de bergen als in de zee verankerd en wil u dus voor elke centimeter die u buiten wandelt uitrusten. De kleding moet u de vrijheid geven om op elk moment een beurt te maken. Om het vertrouwde te verlaten om het nieuwe te verkennen. Het merk is diep geworteld in de wintersport, waarvoor het jassen en broeken produceert die opwarmend, isolerend en waterafstotend zijn, maar die de atletische geest nooit uit het oog verliezen. Tijdloze ontwerpen ontmoeten stijlvolle kleuren en kunnen daarom gemakkelijk vanuit de natuur worden vertaald naar de stad. Het PYUA-aanbod is divers, wat, in combinatie met het milieu-idee, ook sportberoemdheden aantrekt. In 2008 won het merk de Duitse skilegendes Rosi Mittermaier en Christian Neureuther als ambassadeurs voor zijn merk. In 2016 kwam snowboardkampioen Nicola Thost bij het team en werkte vervolgens actief aan de collectie "In harmonie met de natuur".

PYUAS UNIEKE GESLOTEN KRINGLOOP RECYCLING

Duurzame producten. Ze zijn het grote doel van PYUA. Het is belangrijk dat de afzonderlijke materialen voor de productie zo zuiver mogelijk zijn. Dit is de enige manier om ze later opnieuw te gebruiken. Om een efficiënt systeem bij de hand te hebben, ontwikkelde Brand zijn unieke gesloten kringloopsysteem. Het werkt samen met recyclingpartners en gebruikt ook bestaande containers voor gebruikte kleding. Daar of direct in de PYUA-Shop kunt u uw versleten kleding inleveren. Vervolgens wordt het gesorteerd en gebruikt voor de productie van nieuwe producten. Dit proces vermindert de CO2-uitstoot van de productie van PYUA-artikelen aanzienlijk. Zo is de uitstoot van gerecycled polyester bijvoorbeeld een vijfde lager dan die van de traditionele winning van ruwe olie - uiteraard zonder kwaliteitsverlies. Als een onderdeel, zoals een rits, niet kan worden gerecycled, wordt het gedowncycled.

MIS HET NIET!

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en ontvang een kortingsbon van €10*, en ontvang regelmatig e-mails van ons met exclusieve aanbiedingen en pre-sales.

Voornaam (optioneel)
Achternaam (optioneel)

Dank u!

Activeer je abonnement door op de link in de e-mail die we je zojuist hebben toegestuurd te klikken.