Word nu een premium-lid en bespaar 10% op elke aankoop* Meer informatie

  • 10% op alle artikelen in de winkel*
  • Gratis verzending vanaf 75,00 €
  • Members Only: Toegang tot exclusieve producten
  • 12 maanden voor 9,99 €*
1763

SHRED OPTICS: INGENIEUR ONTMOET OLYMPISCH KAMPIOEN

Carlo Salmini en Ted Ligety hadden elkaar al ontmoet in 2005. Een daarvan, een materiaalingenieur met een MIT diploma en een passie voor skisport. De andere, ski-racer met de neiging om zijn eigen uitrusting te ontwikkelen. De basis was juist en slechts enkele maanden later ging Ligety met de door Salmini ontwikkelde beschermers de weg van de top naar de bodem. Om kort na de finish weer aan de top te staan: Niemand had de Olympische combinatie van 2006 in Turijn sneller voltooid dan de Amerikaan, die alleen zijn vriend Salmini's schoeners meenam om zich vast te houden aan de gouden medaille. Euforie werd gevolgd door beslissingen en Ligety en Salmini richtten samen Slytech Protection op. De twee wilden er zelf voor zorgen dat ze goed beschermd waren voor hun excursies in de diepe sneeuw, op het parcours en op het circuit.

Een enkele vorm van sport in de sneeuw mag echter niet de richting aangeven. Als eerste merk hadden Ligety en Salmini zich tot doel gesteld om alle sporten onder één dak te verenigen - en kort daarna werd een tweede bedrijf opgericht. Shred Optics werd in 2006 toegevoegd en concentreerde zich in eerste instantie uitsluitend op de skibril. Later werden helmen en zonnebrillen toegevoegd aan de productportfolio. Hier Slytech, daar Shred Optics - beide merken zetten samen hun eerste stappen, delen een dak en profiteren van elkaar. Shred Optics producten moeten er net zo goed uitzien als ze presteren - en dat doen ze ook. Aantoonbaar. Vandaag de dag is het merk volledig willekeurig gerangschikt onder de marktleiders voor helmen, beschermers en skibrillen.

VEILIGHEID EN PLEZIER DANKZIJ DE "PRODUCTEN VAN ONZE DROMEN".

Het doel van alle Shred Optics artikelen is om "de producten van onze dromen" te produceren, zegt Ted Ligety, een van de kernwaarden van Shred Optics. Daarnaast wil het merk veranderingen in gang zetten, innovaties presenteren, meer bereiken met minder, bescheiden blijven en - niet onbelangrijk - er plezier aan beleven. Vooral bij het skiën, snowboarden en mountainbiken heeft u de juiste bescherming nodig. Het noodzakelijke respect voor hellingen, valpartijen, steile hellingen of paden mag immers niet gepaard gaan met een remmend zweet van angst.

Omdat ze u effectief beschermen tegen schokken, zijn Shred Optic producten ontworpen om u vertrouwen te geven. Daarom ontwikkelde het merk verschillende dempingstechnologieën, wat een grote stap voorwaarts betekende, speciaal voor de Shred Optics helmen. Zo presenteerde Shred Optics 2015 bijvoorbeeld het Rotational Energy System? (RES), de eerste helm die u beschermt tegen zowel lineaire als roterende krachten. Het systeem bootst de eigenschappen van de vloeistof tussen de hersenen en de schedel na, waardoor het effect van energie op het hoofd extra wordt gedempt.

BIJ EEN GLANCE

  • Oprichtingsjaar: 2006
  • Grondleggers: Carlo Salmini en Ted Ligety
  • Vennootschappelijk Zeeat: Park City, Verenigde Staten
  • Aantal Medewerkers: Rond 85
  • Jaaromzet: ongeveer 15 miljoen euro
  • Website: eu.shredoptics.com
  • Sporten: Wintersport

3 GOEDE REDENEN VOOR SHRED

  • Milieuzorg: Shred Optics ondersteunt het Protect our Winters initiatief met donaties en een eigen skibril.
  • Professionele Input: Medeoprichter Ted Ligety won twee Olympische gouden medailles en vijf wereldkampioenschappen alpineskiën.
  • Techniek: Het Rotational Energy System? van Shred Optics beschermt de kop ook tegen torsiekrachten.

DE SHREDDEROPTIEK WINKEL BIJ KELLER SPORTS

Keller Sports' Shred Optics Shop biedt u een effectieve bescherming voor uw excursies in de sneeuw. Want hier zijn de synergieën goed: Shred Optics en Slytech? werken samen, profiteren van elkaar. De skihelmen van Shred hebben bijvoorbeeld een Slytech? schuim, waardoor de impactenergie in verschillende richtingen kan verdampen. Naast de Nodistortion? komt er nog een revolutionair schuim, dat schokken, ook meerdere, effectief, absorbeert, die echter niet al te dik hoeven te falen. In de Shred Optics Store vindt u online de juiste veiligheidsuitrusting van Shred Optics.

OLYMPISCH KAMPIOEN ZONDER KNIPPERLICHTEN - PROFESSIONELE ERVARING VOOR SHRED OPTICS ARTIKELEN

Twee Olympische kampioenen. Vijf keer wereldkampioen. Vijf keer de Giant Slalom World Cup winnaar. Eens een combinatie van een wereldbekerwinnaar. Ted Ligety's vermogen om te zeggen dat hij een of andere vonk van ski-ervaring heeft gehad is relatief nauwkeurig. De overstap van skibril naar knipperlicht is daarom niet door de Amerikaan gemaakt. "Onze visie ging veel verder dan het circuit", zei Ligety ooit.

"Ik maakte deel uit van een nieuwe generatie skiërs die aan het racen was, maar er niet door gedefinieerd of beperkt wilde worden. Freeskiën en snowboarden hebben mij evenveel beïnvloed als racen." Elke shredderoptiek verkoop bouwt voort op dit gevoel. Een terrein. Een topografie. Veel sporten. Snowboarder Antti Autti Autti maakt evenzeer deel uit van het team als racer Nina Loeseth of freeskier Bretagne Mumma.

"PLAYGROUND RESCUE" MET GERECYCLEDE SNOWBOARDONDERDELEN

Een van de kernwaarden van Shred Optics is "vechten om onze speelplaats te redden". Daarom zette de Amerikaanse brand zich in voor de bescherming van het milieu en sloot zich in 2017 aan bij de klimaatbeschermingsgroep Protect our Winters. Het resultaat van deze samenwerking was een skibril waarvoor Shred Optics gebruik maakte van de restanten van de snowboardproductie. Daarnaast werd de brand ondersteund door Protect our Winters' inspanningen om het milieu te beschermen door middel van donaties.

MIS HET NIET!

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en ontvang een kortingsbon van €10*, en ontvang regelmatig e-mails van ons met exclusieve aanbiedingen en pre-sales.

Voornaam (optioneel)
Achternaam (optioneel)

Dank u!

Activeer je abonnement door op de link in de e-mail die we je zojuist hebben toegestuurd te klikken.